26
فروردین
1403
در ادامه جلسات کارگاه تندخوانی،امروز سه شنبه ۲۱ فروردین ماه استاد انصاری زاده در کارگاه ویژه پایه نهم به بیان خطاهای مدیریت زمان پرداختند.شروع درس با دریافت حسهای متفاوت ، معیار انتخاب درس ،اتلاف وقت زیاد،استراحت نامنظم،حسهای خستگی کاذب، شروع دیرموقع، طول کشیدن یک درس، تخمین اشتباه از جمله خطاهای مدیریت زمان هستند.همچنین خانم ماندانا اسماعیلی رتبه ۱۶۰۰ تجربی و دانشجو پزشکی دانشگاه شهیدبهشتی قم به گفتگو با دانش آموزان پرداختند و از نحوه مطالعه و دلایل موفقیت خود سخن گفتند.
|
26
فروردین
1403
امروز یکبار دیگر در متوسطه دوره اول امام رضا(ع) واحد۶ محفل انس با قرآن کریم برگزار شد. مجلسی پر خیر و برکت که پیش از این بارها به میزبانی این مدرسه برگزار شده بود، اما محفل قرآن در بهار قرآن حال و هوای دیگری دارد.
اول مجلس را یکی از دانش آموزان صاحب نام قرآنی مدرسه، آیلین گنجعلی با قرائت آیاتی از قرآن کریم متبرک کرد.
پس از او، نوبت به نقل فرازی از احسن القصص قرآنی، داستان حضرت یوسف(ع) از زبان دانش آموز فعال فرهنگی، یسنا بااندیشه رسید. متن بلند بالای سیر زندگی این پیامبر الهی را به شکلی سلیس و ادبی از حفظ خواند. هر چند قصه زندگی ایشان را بسیار شنیده و مجموعه تلویزیونی آن را دیده ایم، اما روایت بااندیشه از حسادت برادران یوسف(ع)، صبر یعقوب نبی(ع) و توکل و پاکدامنی حضرت یوسف(ع) زیبا و تامل برانگیز بود.
مهدی خدادادگان از قاریان صاحب عنوان کشوری قرآن کریم و مسئول فرهنگی پرورشی دبیرستان علوم و معارف اسلامی امام رضا(ع) از قاریان مهمان بود و آیه ۳۲۹ سوره انبیا را برای قرائت انتخاب کرده بود و به زیبایی برای حاضران در محفل تلاوت کرد. پس از او، حسین ارادتی حافظ کل قرآن کریم با پاسخ دادن به سوالات مستمعان و تلاوت آیات در خدمت مهمانان بود.
در بخش پایانی این مراسم نورانی، از مریم نوروزی راهبر تربیتی و مسئول فعالیت های قرآنی دانش آموزان دبیرستان و نیز از راه یافتگان به مرحله استانی مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز با اهدای جوایزی تجلیل و تقدیر به عمل آمد
|
26
فروردین
1403
افزایش سرعت مطالعه، درافراد یک مهارت است ونیازبه تمرینات مخصوصی دارد که بایستی به درستی آموخته شود.
دراین راستا ادامه جلسات کارگاه تندخوانی با آموزش تکنیک ها ومهارتهای مطالعه ،خطاهای مدیریت زمان ،برنامه ریزی درسی شامل شروع درس با دریافت حسهای متفاوت ، معیارانتخاب درس اشتباه ،اتلاف وقت زیاد استراحت نامنظم،حسهای خستگی کاذب، شروع دیرموقع، طول کشیدن یک درس، تخمین اشتباه، تمرینهای تخمین زمان جهت بالابردن توانایی ذهنی، معرفی کتاب برنامه ریزی درسی همراه باتمرین برای یک هفته درس،باحضورارزشمند دکترانصاری زاده فینالیست مسابقات تندخوانی سال۲۰۲۳ مسابقات جهانی ویژه تمامی دانش آموزان عزیز پایه هفتم، هشتم، درروز یکشنبه ۱۹فروردین ماه برگزارگردید.
|
26
فروردین
1403
اجرای سرود حریفت منم توسط دانش آموزان دبیرستان دخترانه امام رضا(ع) واحد۶ در جایگاه مراسم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در راهپیمایی روز قدس
|
26
فروردین
1403
اعلام انزجار دختران روزه دار دبیرستان امام رضا(ع) واحد۶ با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" همنوا با اجتماع راهپیمایان مشهدالرضا(ع)
|
|
26
فروردین
1403
تلاش دانش آموزان جهت رسیدن به موفقیت حتی در ایام تعطیلات
همزمان با تعطیلات عید نوروز و ماه مهمانی خدا،دانش آموزان پر تلاش گرد هم آمدند و در ادامه کارگاه های مهارت مطالعه و تندخوانی،به مطالعه دروس خود پرداختند.در این ایام جناب آقای دکتر انصاری زاده و سرکار خانم خوشدل راهنمای دانش آموزان بودند و با برگزاری آزمون های مناسب به ارزشیابی آنها پرداختند.این فرایند از روزهای پایانی اسفند ماه آغاز و سیزده فروردین پایان می پذیرد.به امید موفقیت شان و به ثمر نشستن تلاشهایشان
|
25
فروردین
1403
تندخوانی دانشی را ارائه می دهد که باعث می شود سرعت مطالعه شما به طرز چشمگیری افزایش یابد.
این افزایش سرعت نه تنها باعث کاهش درک نشده بلکه بنا بر تحقیقات صورت گرفته، درک افراد تندخوان از متن بیشتر می باشد.
میزان اندوخته ذهنی برای یک خواننده عادی ۳۵ درصد و برای یک تندخوان این میزان به ۵۵ درصد هم می رسد.
تندخوانی به شما کمک می کند در زمان کمتری بتوانید به یک متخصص در رشته خود تبدیل شوید.
تندخوانی به معنای افزایش سرعت سلولهای مغز در مشاهده و پردازش اطلاعات است.
ارائه نقشه های ذهنی دانش آموزان پایه هفتم، هشتم، نهم ،در آخرین روزهای اسفند زیبا،
به تفکیک ترکیب رنگ، کلیدواژه، سازماندهی و... توسط اقای دکترانصاری زاده مدرس کارگاه تندخوانی، ونصب برروی بردآموزشگاه جهت تشویق ویادگیری دانش آموزان دیگر
|
25
فروردین
1403
پژوهش هزینه نیست، سرمایه است
پژوهش عبارت است از ؛ فعالیت سازمان یافته برای حل مسئله و آموزش عبارت است از ؛ فعالیت هایی که منجر به یادگیری می شوند.
برپایی نمایشگاه از آثار منتخب تحقیق و پژوهش دانش آموزان در دبیرستان در روزهای آخر اسفند ، جهت بازدید و استفاده دانش آموزان دیگر باهدف تشویق وبالابردن میزان مطالعه
|
25
فروردین
1403
درادامه اجرای طرح مدام، ارائه کنفرانس وتدریس وپرسش وپاسخ توسط دختر گل پایه هفتم خانم رمضان زاده باراهنمایی دبیرمحترم ادبیات سرکارخانم پاشازاده
اهداف اجرای طرح*
1. تقويت اعتماد به نفس در دانش آموزان: دانش آموز در اين سن مي خواهد بودن خود را ثابت كند و بگويد: من هستم. من مي توانم
با اين طرح دانش آموزان فرصت مي دهيم اين احساس را تجربه كنند و تواناييهاي خود را در جهت عهده دار شدن مسئوليت هاي سنگين تر آزمايش نمايند.
2. ايجاد انگيزه در بين دانش آموزان مستعد جهت علاقه مند كردن آنان به شغل معلمي :دانش آموز نياز به تجربه دارد تا از نزديك با مسئوليت و موقعيتها روبرو شود و اين صحنه آزمايش و خطا براي او مي باشد.
3. كمك به دانش آموزان به منظور شكوفايي استعدادها و بروز خلاقيت در آنان
4. تقویت حس همكاري در دانش آموزان: او ضمن تجربه ي احساس مسئوليت، همكاري خود را نيز به نمايش مي گذارد و از خلال همه اين فعاليتها مي تواند بگويد: من هستم. من مي توانم.
5. ايجاد تنوع در امر آموزش
6. شناسايي افراد برگزيده به منظور استفاده از آنها در تدريس كلاسهاي تقويتي.
7. ایجاد حس مشاركت و حضور فعال دانش آموزان در كلاس
|